Кожен автомобіліст може зіткнутися з утворенням вм’ятин на своєму автомобілі. Звичайно можна просто звернутися в СТО, але тоді Вам можливо доведеться розлучитися зі своїм залізним другом на кілька діб. В іншому випадку, можна зробити ремонт самостійно.
На сьогоднішній день відомі одні з найбільш швидких, надійних, недорогих і ефективних методів яким можна зробити безфарбове видалення вм’ятин, замість рихтувальної техніки, при якій необхідне подальше перефарбування деформованого елемента. Вони об’єднані загальною назвою PDR (що дослівно перекладається як безфарбове видалення вм’ятин). Для її використання потрібні спец. інструменти, на вигляд схожі на гачки, важелі і ключки. Щоб повернути металу колишню форму їх необхідно ввести в технологічні отвори кузова і докласти певних зусиль.
У разі важкодоступності деяких деталей для звичайних інструментів, наприклад дверних, або кузовних стійок дана технологія ідеально підходить. Якщо ж вм’ятина не така велика, то замість важелів можна використовувати вакуумні витяжки. Накладаючи їх на вм’яту деталь вони випрямлять її під дією перепаду тиску.
Так само не менш ефективні і аплікатори, при фіксуванні їх на спец. клей. В результаті вийде необхідний важіль, далі слід докласти на нього міні-ліфтер і з його допомогою відновити форму деталі.
Початківцям слід приділити трохи часу на тренування перед виконанням таких робіт на будь-яких інших металевих деталях. Важливо навчитися натискати в правильні точки, при цьому відчуваючи метал і використовувати техніку поступового підсилення і ослаблення натиску, інакше є ризик передавити метал, пошкодивши лакофарбове покриття.
Перед початком роботи необхідний ретельний огляд автомобіля, встановлення деформації геометрії кузова. У разі необхідності, заздалегідь слід провести арматурні роботи або ж зняти обшивку і все що заважає ремонту деталі. Гаки можуть бути абсолютно різні, підберіть найбільш підходящий і введіть його в тех. отвір. Далі обережним тиском на метал поверніть його в колишню форму.
Якщо Ви не можете наблизиться до вм’ятини зі зворотного боку кузова, то можете використовувати клейову або вакуумну технологію. У першому випадку на вм’ятину клеяться пістони (аплікатори), форма яких залежить від дефектів і далі, за допомогою міні-ліфтера, метал витягується.