Сьогодні на ринку існує дуже багато різновидів автомобільних фарб від різноманітних виробників. Щоб не потонути у безодні цього вибору, потрібно володіти деякими знаннями з цієї сфери. Дана стаття стане для вас дороговказом у справі вибору даного продукту.
Майте на увазі, що фарба на сьогоднішній день має своїм призначенням не тільки формування привабливого зовнішнього вигляду автомобіля, але і захист кузова від корозії і механічних пошкоджень. У зв’язку з цим, здійснюючи покупку, враховуйте те, щоб була відповідність вашим вимогам.
На що звертати увагу
- Пігментний склад. Цей склад впливає не лише на колір, але і на те, як швидко почне діяти корозія.
- Зв’язувальні речовини. Цей компонент відповідає за те, наскільки міцно фарба буде прилипати до кузова.
- Розчинники. Різна концентрація цих елементів робить фарбу рідше або густіше.
Важливий аспект твердості. Він коливається в залежності від виробника в рамках п’ятдесяти – шістдесяти відсотків. Вам потрібно знати, що, чим твердіше фарба, тим більш стійкою вона буде до пошкоджень, але за свою твердість вона розплачується пластикою і гнучкістю. Тобто, дуже тверда фарба на вигинах або місцях, схильних вібрації, може дати тріщину.
Фарби різних основ
Целюлозні не занадто вимогливі до температури, в якій відбувається їх нанесення, але, незважаючи на це, мають багато недоліків. Вони легко займаються, швидко тьмяніють, вимагають фарбування в два або три шари, перед нанесенням целюлози, поверхню потрібно полірувати. Цей продукт на даний момент майже втратив свою актуальність.
Гліфталеві теж віджили своє. Вони прийшли на зміну целюлозі, втратили більшу частину недоліків свого попередника, але з-за цього сохнуть дуже довго, близько двох тижнів, при ранньому застиганні дуже чутливі до пошкоджень і розчинників. Крім того, потребують дотримання певного температурного режиму під час висихання й роботи з нею.
Акрилові існують вже більше п’ятдесяти років, створюються з нафтопродуктів, чудово зарекомендували себе на ринку за час свого існування. Цей продукт буває двох типів, один з яких твердне під впливом дуже високої температури, іншому цього не потрібно. Перший тип застосовується тільки в заводських умовах, другий потрібен метою ремонту. Дуже тверді фарби, несприйнятливі після висихання майже до всіх розчинників, але вимагають нанесення у кілька шарів.
Алкідні емалі. Найкращий варіант з економічної точки зору. З мінусів тільки довготривале висихання, наносити в декілька шарів не потрібно.
Краще всього використовувати комбінації з декількох типів фарб. У комбінованому варіанті один шар буде створювати міцність, другий створить кольорове оформлення, а третій, наприклад, додасть стійкості до корозії.