Одним з етапів відновлення машини після будь-якої аварії є фарбування одного або декількох елементів кузова. І оскільки в майстернях подібна послуга коштує не дешево, деякі вирішують виконати цю роботу самостійно. Основною проблемою в цьому випадку є вибір зручного для фарбування машини. Тому варто розглянути переваги та недоліки основних типів цих пристроїв, і на що варто звернути увагу при виборі.
Пристрій фарбопульта
Більшість пристроїв для фарбування автомобільних деталей мають схожу структуру. Вони являють собою пістолет, з якого фарба під дією повітряного потоку виходить дрібними краплями через розпилювач. Бачок з фарбою може розташовуватися над або під пістолетом, утворюючи систему зі зливом або з підсмоктуванням. Краскопульт припускає 3 системи, які можна регулювати:
1. подача повітря;
2. форму факела;
3. хід голки або відкриття форсунки.
Результат регулювання спершу перевіряють на картоні перш, ніж починати фарбувати деталі. По силі тиску і витраті повітря розрізняють кілька типів краскопультів, серед яких великою поширення користуються наступні: HP, HVLP, LVLP.
Різновиди краскопультів
Перший із списку вважається класичним типом пристрою, що використовується в майстернях. Воно відрізняється високим тиском – до 1.5 атмосфер в поєднанні з мінімальним витратою повітря. Перевагами такої системи є швидке і рівне нанесення фарби, а також висока швидкість роботи. До недоліків відносять велику витрату фарби, більше половини якої в результаті осяде поза офарблює поверхні деталі. Крім того, високий тиск провокує попадання на поверхню великої кількості пилу і сміття, що призводить до необхідності шліфування.
Фарбопульт типу HVLP володіє протилежними параметрами порівняно з HP. Конструкція пістолета дозволяє поєднувати високий тиск повітряного потоку на вході з низьким на виході. В результаті забезпечується більш раціональний витрата фарби, при якому до 70% складу потрапляє на деталь, а не поруч. Подібний тип фарбування зменшує необхідність в шліфовці із-за меншої ймовірності забруднення поверхні. Недоліками системи є потреба в потужному компресорі і більш ретельному догляді за ним. Низький тиск повітря призводить до формування крапель фарби більшого діаметра. Тому якісне нанесення складу без патьоків неможливо без професіоналізму майстра.
Система LVLP це нова розробка, ще недостатньо поширена на сучасному ринку. Вона поєднує в собі високий перенесення матеріалу на деталь з меншим ризиком утворення патьоків. Такий краскопульт буде найбільш зручний починаючому майстрові, особливо при фарбуванні важкодоступних місць.
На що звернути увагу при виборі
Враховуючи різноманітність пристроїв для фарбування автомобілів, варто відповісти на ряд запитань, що перш, ніж купувати інструмент:
• як часто буде використовуватися пістолет;
• який обсяг роботи буде виконуватися;
• наявність досвіду у майстра;
• чи передбачається подальше шліфування й полірування поверхонь.
Все це дозволить вибрати фарборозпилювач, який стане універсальним для майстра любителя. Або першим при відкритті нової майстерні.