З дитинства, а особливо під час навчання в Інституті, моя душа тяжіла до великих обсягів. При складанні композиції, мені, як правило, не вистачає місця, хочеться вийти за межі листа, перейти на стіни, стелю, просто несподівано обірвати зображення. Поверхня автомобіля в цьому сенсі представляється найбільш зручною для реалізації творчих ідей: тут немає прямокутних рамок, площині цікаво перетікають одна в іншу. Тому після закінчення інституту (ДПІ(МЕІ), пройшовши курси (у Ільнура Мансурова) і деякий час повправлявшись самостійно, я зайнялася власне аерографією.
1. Дороге це задоволення?
По-різному. Все залежить від мети. Можна купити репродукцію на ринку, а можна замовити
портрет у відомого художника. Що ближче вам?
Якщо замовнику потрібно гідне натхненне виконання якісними матеріалами на його дорогій машині, він повинен розуміти, що задоволення це недешеве, до того ж відноситься до шкідливого виробництва. Трапляється, що люди хочуть заощадити. Комусь щастить. А на когось економлять взаємно.
2. Наскільки довговічна Аерографія?
Настільки ж наскільки довговічний сам колір машини. Технологія нанесення малюнка відповідає технології фарбування: поверхня готується, наноситься колір, покривається лаком, полірується. Звичайно, з часом лак стає менш глянцевим, фарба вицвітає, але повинні пройти довгі роки, та й навряд чи непрофесійним оком ви розрізните різницю.
3. Аерографія-це доля тільки дорогих авто?
Ні. Умілий дизайнер зуміє зробити красу скрізь і всюди. Однак є ймовірність, що ця робота обійдеться у багато разів дорожче самої машини. І, звичайно ж, якщо у замовника є недоторканна ідея, а зі смаком біда, можна наробити сміху і сліз, що на дорогих машинах компенсується красою власне дизайну машини. Точно також вірно і зворотне-поганий художник може зіпсувати і самий фантастичний автомобіль.
4. Чи потрібна додаткова підготовка кузова перед нанесенням аерографії?
(питання складає підпункт до 7)
5. Наскільки клопітно відновлювати аерографію після пошкодження авто (аварія і т. д.)?
Якщо відновлюватися ви приїхали до того ж художника, у якого і малювалися; якщо цей художник під час своєї роботи вів запис рецептури використаних квітів – вам просто доведеться заплатити за нову аерографію на пошкодженій деталі. Точна вартість буде визначатися за тими ж самими критеріями, що і Аерографія взагалі: простий малюнок – проста ціна, складна опрацювання – ціна висока. Якщо ж художник перший раз в житті бачить вашу машину і лише на око може визначити, яким кольором виконаний малюнок, розраховуйте або на велику вартість і тривалість роботи, або на те, що кольори не співпадуть з колишніми. Втім, якщо Аерографія була мальовничою, тобто використовувалося безліч відтінків, проблеми не буде.
6. А скільки займає сам процес створення Від і до?
7. З яких етапів складається процес створення аерографії?
а) ескіз.
Мета-з'єднати машину з передбачуваним зображенням і подивитися, а що ж вийде в результаті. Це можна робити вручну. Але частіше використовуються комп'ютерні програми: реалістичніше і швидше. Фотографія машини береться або з інтернету - якість задовільна, або фотографується конкретний автомобіль – якість відмінна. Малюнок або надається Замовником, або шукається по Інтернету\в кліпартах\ власної колекції художника, або отрісовивается художником на замовлення (в цьому випадку і час і вартість зростають).
Якщо Аерографія – не примха вітряного настрою, замовник знає себе і свої бажання, вміє формулювати думки, а художник-їх вловлює і знає свою справу, етап ескізування становить 2-3 обміну ескізами\думками. Як правило, обмін відбувається по електронній пошті і протягом тижня оформляється остаточна картина. Якщо замовник не поспішає з ескізом, машину йому приженуть лише через півроку, відповідає він раз в тиждень, а художник раз в тиждень висилає свої пропозиції, все півроку цілком можна працювати над одним лише ескізом.
б) підготовка поверхні автомобіля.
Як правило, на 1-3 деталі необхідний день роботи. Поверхні матуються, з них знімаються деталі, які не беруть участі в аерографії, горизонтальні деталі (капот, наприклад) знімають і встановлюють вертикально, в кінці кінців, вже в фарбувальній камері папером\плівкою, скотчем маскуються ті частини автомобіля, на яких новий малюнок зовсім не потрібен (колеса, скла, рами і тп, в залежності від ескізу).
в) художні роботи.
Залежно від складності малюнка, на 1-2 деталі в середньому йде 1-3 дні роботи. При нескладному малюнку 4 деталі борту (2кряла, 2двері) можна намалювати за день. При високій складності на 1 деталь може знадобитися тиждень.
г) малюнок покривається лаком.
Лак залити не довго: 1-2-3 шари, але лак повинен висохнути. У фарбувальній камері температура регулюється, і висихання відбувається швидко, ночі цілком вистачає.
д) Полірування.
Якщо під лак, фарбу не потрапило пилу, лак застиг рівно, сходинок від малюнка не видно, загальний вигляд новозалаченних деталей відповідає якості інших деталей, полірування не виконують. В середньому ж на полірування 1-3 деталей йде день.