Пошкодити кузов власного авто в будь-який момент може, як досвідчений водій, так і новачок. На нього вкрай негативно впливає їзда по бездоріжжю і дорогах сумнівної якості (найчастіше пошкоджується бампер, колісні арки). Виправка геометрії кузова потрібно після потрапляння машини в дорожньо-транспортну пригоду. Крім того, подібний ремонт може знадобитися, навіть якщо ви випадково наїхали на бордюр під час, наприклад, паркування біля магазину або на власній прибудинковій паркувальній зоні. Розглянемо основні типи кузовних робіт, для виконання яких слід звертатися тільки до професійних слюсарів станції техобслуговування.
Як фахівці видаляють вм'ятини без фарбування?
Технологія видалення вм'ятин без фарбування була розроблена відносно недавно. Правда, перша згадка про неї датується 1952 роком, коли Оскар Флайг (майстер кузовного цеху Мерседес-Бенц) її розробив. Однак вона довгий час трималася в секреті і тільки в 1996 році Ерік Нюссле її розкрив. Технологія PDR (Paintless Dent Repair) має ряд ключових особливостей:
- головне, щоб на кузові і його додаткових компонентах (наприклад, бампері), не було пошкоджено лакофарбове покриття-роботи без фарбування коштують набагато дешевше – так як власнику автомобіля доведеться додатково витратитися на фарбування і рихтування авто;
- вартість ремонтних робіт щодо кузова залежить від характеру механічних пошкоджень і доступності пошкоджень (так, наприклад, для виправлення пошкоджень на даху доведеться демонтувати салонну обшивку);
- вм'ятини силових елементів (стійок, порогів і т. п.) виправляються з використанням спеціалізованих інструментів і обладнання, як, втім, і витягування кузова;
- легкодоступні вм'ятини вирівнюються за допомогою видавлювання їх у зворотний бік або витягування за допомогою клейових складів.
Подібні технології використовуються тільки в умовах професійних автосервісів. Звичайно, можна звернутися до приватників, але вони не дають гарантію на виконувані роботи.
Боротьба з корозією автомобіля
Окремий тип робіт, які пов'язані з ремонтом кузова – часткове усунення результатів негативного впливу окислення металу (корозії). Якщо автомайстер виявить на металі іржу, для подальшого захисту пошкодженої ділянки він використовує спеціальні хімічні склади, які в професійному середовищі називаються перетворювачами. Після їх нанесення металева поверхня покривається захисною плівкою, яка виключає подальший розвиток іржі. Крім того підвищується рівень адгезії з іншими шарами грунтовки і лакофарбового покриття.
Етапи обробки кузова за допомогою піскоструминного апарат
Коли на кузові і її додаткових компонентах виявляються серйозні, великі іржі, потрібне використання піскоструминного обладнання. Роботи по її видаленню виконуються в наступній послідовності:
- пошкоджені місця шліфують за допомогою спеціального агрегату, що видає сильний натиск повітря;
- Для це мети використовується абразив піску, соди, інших матеріалів з дрібними писчінкамі;
- перед початком всіх робіт з металевої поверхні знімається лакофарбове покриття і грунтовка-для обробки метал повинен бути «чистим».
Для чого потрібно полірувати кузов?
Для захисту лакофарбового покриття не обійтися без полірування. При цьому самостійна 20-хвилинна полірування засобами, які були куплені в автомобільному магазині, не дасть потрібного результату. У професійному автотехцентрі виконується косметична, захисна, відновлювальна, глибока обробка кузова. Вибір її виду вибирається після того, як майстри оцінять стан робочої поверхні. Для виконання подібних процедур не обійтися без використання спеціалізованого обладнання. Його підбирають під конкретне ЛКП. При необхідності купується грунтовка і фарба, на випадок якщо будуть виявлені відколи, іржа, тріщини, подряпини.
Ремонт після ДТП
Найбільш складним, трудомістким і довгим за часом виконання ремонтом вважається виправлення кузова. Для відновлення геометрії професійним слюсарям потрібно:
- здійснити діагностику за допомогою спеціальної техніки для виявлення контрольних точок;
- витягнути перекоси в певних площинах (для здійснення даної роботи використовується стапель);
- якщо будуть виявлені елементи, які неможливо відремонтувати, їх слід замінити;
- нарешті, на останньому етапі фахівці займаються виставленням правильних зазорів між окремими кузовними елементами.
Роботи по установці додаткового захисту
На автомобільних ринках сьогодні є безліч засобів для додаткового захисту кузова. Лакофарбове покриття можна захистити за допомогою ангравійної або вінілової плівки, різними спреями (великою популярністю сьогодні користується спрей-поліуретан). Крім того, багато автовласників користуються рідким склом і рідкою гумою, різними покриттями, які виготовляються за інноваційними технологіями.
Відновлення пластикових кузовних елементів і рихтування
На сучасних, як, втім, і на старих автомобілях встановлюються пластикові бампера. Методів для їх відновлення професіонали використовують багато-це і припій, і пайка, і використання рідкого пластику, і т. д.
Ще одним видом ремонту кузова є рихтування – вона здійснюється фахівцями автосервісів, щоб усунути деформації локальних частин. Якщо робота буде виконана якісно, металева поверхня придбає свій первинний зовнішній вигляд. Для цього використовуються спеціалізовані інструменти.
Щоб знайти станцію техобслуговування, оснащену сучасним обладнанням, де працюють досвідчені фахівці, заходьте на наш інтернет-ресурс. На сайті розміщена повна інформація, контактні телефони, а також адреси СТО. При виборі автосервісу необхідно враховувати один найважливіший момент-він повинен бути оснащений тільки надійним і сучасним обладнанням.