Сучасні сталеві кузова мають такі покриття, зроблені шляхом гальванізації. Всі частини кузова нових автомобілів ізольовані щільними багатошаровими лакофарбовими покриттями від зовнішніх факторів, які можуть викликати корозію. Однак цей тип захисту втрачає свою ефективність після механічного пошкодження або ерозії захисного покриття. Якщо він прилипає безпосередньо до сталі, так званого корозійного центру, то через короткий час доходить до перфорації листа. Тому з 90-х років минулого століття в конструкціях транспортних засобів використовується додатковий внутрішній антикорозійний бар'єр у вигляді переважно двостороннього оцинкування сталевих листів. Цинкові покриття мають однакову довговічність і ефективність в даній моделі автомобіля, хоча вони відрізняються по товщині і методам нанесення.
Властивості цинкових покриттів
Оцинковані частини тіла створюються або у вигляді екструдерів з листів, що поставляються в якості сировини, але вже покритих цинковим покриттям, наносяться на них після їх остаточного формування в результаті пластичного формування і зварювання. В обох випадках застосовуються різні методи гальванізації в залежності від прийнятих технологічних рішень, але їх ефекти дуже схожі.
Таким чином, сильне поєднання цинкового покриття зі сталевою підкладкою є ефектом взаємної дифузії обох металів. Тому структура покриття не є однорідною. Майже чистий цинк зустрічається тільки в зовнішньому шарі. У наступних глибших шарах, званих сплавами, він вже містить зростаючу домішку заліза, частка якого в зоні товщиною 1 мкм на самій підкладці становить близько 25%.
Товщина всього шару цинку, нанесеного на заводі, становить від 5 до 10 мікрон, що обумовлено технічними вимогами до захищених таким чином елементів. Загалом, можна припустити, що цинкове покриття товщиною 1 мікрон забезпечує ефективний захист від корозії для сталі протягом одного року в середніх кліматичних і дорожніх умовах. Тому 10-мікронний шар повинен запобігати корозійне перфорування листів протягом не менше 10 років. Це лише індикативні індикатори, оскільки насправді хімічна агресивність навколишнього середовища, в якій використовується транспортний засіб, дуже різноманітна: від найбільшої в столичному і промисловому районах (10-мікронний шар становить всього 1,5-2 роки), через значну площу прибережний і вологий тропічний клімат, а також мінімальний рівень в сухих районах з помірною температурою повітря. Хоча цинк схильний до поверхневої корозії, продукти цих хімічних реакцій утворюють на своїй поверхні непроникний шар, що значно уповільнює подальшу корозію. Однак дія цинкового покриття не обмежується щільною ізоляцією захищеної підкладки. Так званий металевий стандартний потенціал, який є більш електронегативним для цинку, ніж залізо. Тому переривання цинкового покриття на невеликій поверхні не викликає корозійного центру сталі, оскільки більш активний електрохімічний цинк навколо пошкодження все ще захищає його через певне явище. Суть його полягає в тому, що у вологому середовищі відбуваються електрохімічні процеси, продукти ущільнюють шар цинку, який ізолює субстрат від навколишнього середовища.
Промислова оцинковка
Сталеві листи, виготовлені в металоконструкціях в якості універсального матеріалу, що поставляється в котушках, є електролітичними або гарячим цинком. У першому з цих способів двостороннє або одностороннє осадження цинку на поверхню сталі відбувається в результаті електроліту, що містить іони цинку. У другому випадку аналогічний ефект двостороннього гальванізації виходить шляхом купання листа в розплавленому цинку при температурі від 450 до 465 градусів. Автомобільна промисловість для виробництва елементів, вже пресованих після гальванізації, в основному використовує оцинковані листи, оскільки двостороннє покриття перешкоджає їх подальшій зварюванні.