Способів нанести транспортному засобу зовнішніх пошкоджень, таких, як подряпини, вм'ятини, відколи, існує безліч. Вилітає дрібний щебінь і каміння з-під коліс попереду рухомих автомобілів, неакуратне водіння самого господаря авто або автолюбителя іншого транспортного засобу, неуважність та інше – всі ці та багато інших моментів можуть привести до зовнішніх пошкоджень, що, в свою чергу, веде до корозії, гниття і іржі на металевому корпусі.
Кожен водій прагне ліквідувати всі ці пошкодження, тому що це не тільки створює гарний зовнішній вигляд, але і несе в собі технічну безпеку. Позбутися від них не тільки естетично приємно, але і технічно корисно. Отже, почнемо позбавлення.
Максимальна в мінімальному
Вміле усунення навіть найменших дефектів на кузові авто-це серйозний обсяг робіт для професіоналів, адже вирішуються відразу кілька основних завдань: приведення зовнішнього вигляду в належний порядок і захист від подальшого руйнування.
Насамперед необхідно прибути на СТО, де фахівець проведе зовнішній огляд, визначить серйозність пошкодження і вирішить, які роботи необхідно провести і в якому обсязі, щоб якісно усунути дефект. Далі працівник СТО озвучує передбачувану ціну, яку клієнту належить заплатити. І якщо досягається угода, то машина відправляється на чистку і мийку, після чого її транспортують в ремонтний цех. Це і є початком ремонту.
Подальшим етапом ремонтних робіт є вільний доступ до місця пошкодження для максимальної зручності його усунення. З цією метою можливий демонтаж певних частин кузова, таких як двері, капот, бампер. Якщо ж зняти елемент не представляється можливим, то вся навколишня його обвіска підлягає тимчасовому демонтажу.
Рихтування є наступним ступенем попереднього виправлення форми дефекту, що відбувається, якщо на кузові утворилася вм'ятина. Рихтування повинна проходити дуже уважно і акуратно, адже відбувається поворотна деформація металу і він не повинен отримати критичних розтягувань або розривів, це може привести до нових пошкоджень. Для цього працівники виконують все з професійною точністю, і в подальшому використовується мінімальна кількість затирочних матеріалів.
Далі транспортний засіб направляється на ділянку фарбування, де місце пошкодження проходить попередню підготовку за допомогою шліфувальних пристосувань, хімічних реагентів, полірувальних сумішей видаляються сліди корозії, старої фарби і т.д. Таким чином досягається однорідність поверхні з мінімальною шорсткістю, далі наноситься чорнова грунтувальна фарба, на яку в подальшому наноситься основна, що збігається з кольором кузова. В кінці залишається лише зробити полірування, щоб домогтися максимального збігу і блиску.
Після того, як пошкодження усунуто, всі демонтовані частини повертаються на свої місця і автомобіль готовий повернутися до свого господаря.
Вся палітра фарб
Те, що ми називаємо локальне фарбування в колір кузова – це лише верхівка айсберга. Насправді це технічно складний процес. Визначення кольору фарби для нанесення на пошкоджену ділянку є важливим етапом, від якого залежить фінал всього процесу. Підбір фарби ускладнюється, якщо кузов пофарбований в різноманітні півтони і металеві блиски, коли навіть найменше відхилення буде помітно неозброєному оку. Домогтися повної відповідності в таких випадках стає дуже важко.
Одним з головних показників фарби є її цифровий код, який показує, з яких основних кольорів і в яких кількостях він складається. З метою спрощення завдання з підбору кольору багато заводів-виробників транспортних засобів надають на СТО "пробники" фарб вже існуючих кольорів, які вони наносять на авто. Але і в цьому випадку важко домогтися 100% збігу, так як на відтінки кольорів автомобілів впливають певні фактори:
- серія поставки фарби, яка при ідентичних кодах у їх виробників може не збігатися по відтінку,
- крупиці металу, що наносяться разом з фарбою, можуть лягати нерівномірними шарами через коливання тиску в фарбувальній установці і т. д.
Внаслідок цього одна і та ж основна фарба, маючи один і той же код, отримує до 20 відтінків.
Головним рішенням цього завдання є індивідуальна майстерність і професіоналізм фахівця з приготування і підбору необхідного кольору і відтінку фарби. Око досвідченого фахівця здатний розрізнити те, що не під силу кодам і стендам. Дуже важливо бачити колір не на тестових пластинах, а безпосередньо на автомобілі, на місці колишнього пошкодження. Спеціаліст визначає, в якому місці знаходилося пошкодження, як була нанесена фарба, горизонтально або вертикально, які частини знаходяться по сусідству, як падає світло на цю ділянку під різними кутами, для того щоб внести корективи в Вибір кольору.
У найважчих ситуаціях, коли 100% підбір кольору Неможливий, застосовують розтушовування, практично непомітний, розмитий перехід кольору на елементи кузова, що знаходяться поблизу, з метою розмити різницю у відтінках.
Крім фахівця з підбору фарби величезне значення має рівень професіоналізму і досвід маляра, який безпосередньо завдає фарбу на пошкоджене місце. Спільними зусиллями цих фахівців досягається максимальний збіг пофарбованих поверхонь, тому це повинна бути злагоджена команда.
Вартість
Сума, яку замовник може викласти за усунення пошкодження, може коливатися від 100$ до декількох тисяч $. Все залежить від складності виконуваних робіт, розмірів пошкодження, кількості витратних матеріалів, часу, витраченого працівниками, стану самого автомобіля.