Якщо ви думаєте, що заміна лобового скла починається з настанням страхового випадку, то вас чекає неприємний сюрприз: вона починається ще до підписання договору страховки.
Завжди потрібно уважно читати весь договір від першої до останньої літери, навіть якщо ви поспішаєте або страховик поспішає. Нюанси різних компаній-предмет окремої статті, але одна спільна риса є у всіх: якщо авто застраховане від викрадення — страховим випадком вважається тільки викрадення, а якщо від збитку (можливо від збитку і викрадення) — то існує маса тонкощів по трактуванню збитку.
Ще одна неприємна новина полягає в тому, що довідка від дільничного і протокол від ГИБДД не вважаються обов'язковими при першому пошкодженні, але багато страховиків починають вимагати їх буквально перед самим відшкодуванням збитку. А оскільки заднім числом такі документи ні хто не видасть, у виплаті можуть відмовити. Більш того, камінь з-під коліс попереду йде машини іноді розцінюють як ДТП, і якщо ви не зупиніться, що не виставите знак аварійної зупинки і не викличете ГИБДД – вам можуть поставити «зник з місця ДТП» і знову відмовити у виплаті. Ось вам і спрощена схема відшкодування збитку…
Чіпати скло до офіційного і документально підтвердженого рішення страховика категорично не можна, інакше у виплаті можуть відмовити.
А зараз давайте розглянемо, що взагалі вважається пошкодженням лобового скла кузова машини з точки зору страхових компаній. По-перше, подряпини і потертості – якщо вони дрібні і не заважають огляду водія, то це не страховий випадок. По-друге, відколи Великі (від 3 мм або 5 мм – залежить від трактування у конкретного страховика), Малі (до 3 мм), Малі відколи це теж не страховий випадок, а ось великі відколи вже вважаються пошкодженням, але якщо вони не заважають огляду і мають розмір до 1см – це привід для рихтування скла, а не заміни. По-третє, тріщини-якщо тріщина з внутрішньої сторони і утворилася від перепаду температур (наприклад, ви направили гаряче повітря обдування на холодне скло взимку), то це не страховий випадок, а ось від зовнішнього впливу вже підлягає відшкодуванню по страховці, але тріщина повинна бути досить великий і\ \ або заважати огляду, в т.ч. неправильне заломлення світла для водія вже є приводом до заміни скла. І по-четверте, бій-єдина 100% підстава заміни скла (якщо авто застраховане від збитку), але отримати бій можна в ДТП або від хуліганів на стоянці. Давайте розглянемо більш детально:
- При ДТП - вам знадобляться документи з ГИБДД і тоді кошти на заміну будуть стягуватися з винуватця аварії (якщо винуватець ви – це не є страховим випадком).
- Якщо на стоянці – потрібні документи від ГИБДД.
- Якщо на стоянці біля свого будинку-документи від дільничного.
- А якщо на машину впало дерево під час урагану – протокол від керуючої комунальної компанії (плюс експертиза дерева) і довідка про погоду на момент події з «Центрального управління з гідрометеорології та моніторингу навколишнього середовища». Дана послуга платна (близько 2 000 рублів, термін складання — 1 день).
Після чого Страхова компанія призначає експертизу. Якщо після проведення експертизи страховики відмовляються вам що – небудь відшкодовувати-скористайтеся послугами юриста.
Давайте розглянемо порядок дій водія відразу після пошкодження скла
Прямо зараз перечитайте свій договір по КАСКО - від чого ви застраховані? Тільки від викрадення або від збитку? Якщо від збитку або збиток + викрадення, то пошкодження лобового скла це ваш страховий випадок. Уважно перевірте розділи договору про страхові і не страхові випадки.
Перевірте, чи є у вас бланк європротоколу і завжди возите його з собою.
Запам'ятайте ще одну важливу річ: що б не трапилося, насамперед завжди телефонуйте в свою страхову компанію! Потрібно не тільки оповістити про подію, а й уточнити всі деталі.
Найчастіше пошкодження-це нещасливий камінчик з – під коліс попереду йде транспорту-якщо пошкодження незначне, його не відшкодують.
Якщо ж пошкодження більше 3-5 мм, тоді потрібно зупинитися, виставити трикутник аварійної зупинки і викликати ГИБДД; якщо пошкодження сильне і заважає огляду – необхідно додатково зателефонувати в диспетчерську службу страхової компанії і викликати евакуатор від них, інакше страховка знімається (обов'язково вимагайте квитанцію за послуги евакуатора).
Якщо Вітрове скло пошкодилося в наслідок ДТП-необхідно скласти європротокол.
Цей документ прийшов на зміну довідці про ДТП форми 154 ще в березні 2018 року.
Бланк цього протоколу має спеціальну форму і називається «повідомлення про дорожньо-транспортну пригоду».
Заповнюється тільки в ДТП з 2ма учасниками і за умови відсутності постраждалих людей! Якщо учасників більше або є постраждалі – викликайте ГИБДД.
На особовому листі необхідно заповнювати інформацію строго по колонках, намалювати схему ДТП, при цьому вся інформація віддрукується на рівнозначний додатковий бланк (обидва листа мають однакову юридичну силу, один лист переходить до одного водія, інший — другого).
Особливості заповнення:
- Обов'язково пишіть простий кульковою ручкою.
- Пишіть друкованими літерами.
- Заповнити необхідно без помарок і виправлень.
- Заповнити потрібно все колонки і поля.
При ДТП європротокол повинні заповнювати обидва учасники: частина пунктів необхідно відзначити в своєму повідомленні і частина в чужому, запевнивши підписами.
Якщо у вас немає бланка повідомлення — скачайте його на сайті «російського союзу автостраховиків», але тоді потрібно заповнювати все в ручну, адже нічого не віддрукується під копірку.
Лицьова сторона заповнюється наступним чином:
- Потрібно точно вказати час (години і хвилини, наприклад 15:31).
- Точно вказати адресу ДТП (на трасі пишеться її найменування і номер кілометра).
- Точні дані учасників аварії, в т.ч. одне авто отримує найменування «а», інший «в» — в такому порядку вони і наносяться на схему події.
- Якщо є 2 свідки – їх дані теж.
- Потрібно точно описати всі пошкодження автомобілів (невелика вм'ятина може приховувати серйозні внутрішні пошкодження або відшарування скла).
- Скласти гранично допитливу схему події: намалювати частину дороги з розміткою, світлофори, дорожні знаки, сусідні будинки та їх номери, торгові центри, установи та споруди. Потім прямокутниками відзначити положення автомобілів. Один з авто відзначається буквою «а», другий буквою "в". Під схемою необхідно написати розшифровку всіх використаних значків.
Якщо немає розбіжностей-ставляться підписи обох учасників, листи поділяються, і заповнення зворотного боку кожен водій виконує сам.
На зворотному боці необхідно точно вказати, хто був за кермом – власник або довірена особа.
У» примітках " можна вписати деталі або дані про аварію з відеореєстратора.
Всі наступні коригування необхідно завіряти підписами обох учасників, тому намагайтеся обходитися без коригувань.
Якщо заповнення бланків викликає розбіжності між учасниками – обов'язково потрібно викликати ГИБДД, але бланк потрібно заповнити все одно, який прибув інспектор повинен скласти протокол на додаток до Вашого повідомлення. Протокол від інспектора повинен бути завірений печаткою. Зберігайте обидва документи!
Якщо інспектор допустить помилки в протоколі – він повинен сам їх виправити і завірити своїм підписом (навіть після декількох днів). Так само він вносить всі пошкодження на підставі документів діагностики авто в сервісі.
Крім повідомлення необхідно надати наступні документи:
- Паспорт громадянина Укрвини та 2 ксерокопії.
- Водійське посвідчення.
- Ваш ІПН.
- Техпаспорт на автомобіль.
- Поліс КАСКО.
- Квитанції про оплату послуг евакуатора.
Досудовий висновок експерта: визначення причини виникнення пошкодження лобового скла-складає співробітник автоекспертизи, підписує він один.
Якщо лобове скло пошкоджено невідомими особами на стоянці біля будинку – звертайтеся до дільничного, він повинен написати талон-повідомлення про відмову в порушенні кримінальної справи.
Якщо в події відсутній винуватець (неможливо встановити особу хулігана), автовласник повинен викликати поліцію.
- Дільничний зобов'язаний оформити інцидент, видати водієві талон-повідомлення відмови в порушенні кримінальної справи.
- Після чого необхідно зареєструвати страховий випадок — зробити офіційний запит в свою страхову компанію і передати в поліцію для отримання довідки від дільничного для отримання страховки по КАСКО. Якщо необхідно-видається і документ про попередню оцінку розміру збитку (при певній сумі, за законом необхідно порушувати кримінальну справу).
Аварія біля будинку-дільничний видає форму номер 3, що включає:
- Детальний опис ДТП.
- Відомості про кожного учасника і свідка події.
- Акт огляду авто-рукописний або друкований. У вільній формі.
Якщо ви не винні в ДТП, тоді компенсувати витрати Вам зобов'язаний страховик винуватця. Для звернення в його компанію потрібно зібрати цілий пакет документів і неодмінно довідку з ГИБДД.
Також необхідні:
- Копія ліцензії автосервісу і всі її додатки.
- Оригінал договору на надання послуг або його копія (завірена належним чином) між страховиком і автосервісом та/або незалежною експертизою про розмір збитків та/або ремонту всіх пошкоджень.
- Акт виконаних робіт / послуг.
Зверніть увагу на те, яке лобове скло вам поставлять при заміні: оригінальне чи ні. Якщо ваше авто на гарантії, вимагайте установки оригінального скла, інакше гарантія зніметься. Вдавайтеся до послуг тільки ліцензованих і сертифікованих автосервісів. Уточнюйте у юриста, чи повинні вам поставити тонувальну смугу і датчики, які були на склі.
Будьте гранично уважні під час оформлення документів, перевіряйте підписи і печатки. Наявність печатки є необов'язковим тільки при складанні акта огляду авто, але цей акт необхідно зареєструвати в журналі організації, що проводить огляд і зібрати підписи всіх беруть участь в експертизі осіб.
Не бійтеся бути допитливими, перевіряйте кожен документ, один невірний рух і ви позбудетеся виплати по страховці, якщо боїтеся що-небудь упустити – скористайтеся послугами юриста.
Попереджений-значить озброєний! Легких вам доріг!